Info

Phonex-huolto

PhoneX

Phonex.fi on Suomen Atk-talkkari Oy:n vuonna 2019 perustama puhelimien huoltoon ja varaosien myyntiin erikoistunut verkkokauppa. Verkkokaupastamme löytyy koko ajan kasvava valikoima iPhone, Samsung, Huawei sekä OnePlus varaosia. Mikäli tarvitsemaasi varaosaa ei löydy verkkokaupasta, voit tiedustella saatavuutta yhteystiedot sivun lomakkeen kautta, tai sähköpostitse osoitteesta: asiakaspalvelu@phonex.fi

Meille laatu on tärkeää

Verkkokaupan idea syntyi siitä kun huomasimme että Suomessa saatavilla olevien varaosien laatu oli hyvinkin vaihtelevaa. Esimerkiksi monet  näyttöpaneelit osoittautuivat heikkolaatuisiksi, ja yksi yleisimmistä vioista oli näytön liimausten pettäminen. Heikkolaatuiset varaosat saattavat myös kuormittaa puhelimen sisäisiä piirejä ja aiheuttaa pysyvää vahinkoa emolevylle.

Varaosamme käyvät läpi lukuisia testejä joilla varmistetaan varaosien laatu ja kestävyys, näin ollen voimme myöntää kaikille varaosille vähintään 12kk takuun. Laadukkailla varaosilla myös laitteen huolto on helpompaa.

Yritysasiakas? Jopa -20% kaikista varaosista, työkaluista ja tarvikkeista

Tarjoamme yritysasiakkaille jopa -20% alennuksen kaikista varaosista, työkaluista sekä tarvikkeista. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Kuinka pitkään tilauksen toimituksessa menee?

Kaikki tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti 1-3 arkipäivän kuluessa. Poikkeuksena jälkitoimitus- ja tilaustuotteet, joiden toimitusaika on noin 4-10 arkipäivää. Mahdollisista viivästyksistä ilmoitetaan asiakkaalle.

Kuinka voin muokata tilaustani?

Mikäli haluat muokata tai perua tilauksesi, ota yhteys asiakaspalveluun.

Onko OEM varaosa sama asia kuin alkuperäinen?

OEM (Original Equipment Manufacturer) varaosissa kaikki käytetyt komponentit ovat alkuperäisiä, mutta esim. näyttömoduulit ovat usein kolmannen osapuolen kasaamia.
OEM varaosamme vastaavat alkuperäistä niin laadussa kuin kestävyydessäkin.

Voinko maksaa laskulla tai osamaksulla?

Maksuvaihtoehtoihimme kuuluu Klarnan sekä checkoutin tarjoamat lasku sekä osamaksuvaihtoehdot, voit valita maksutavan kassalla.

Onko kaikissa puhelimissa uusi akku?

Akku vaihdetaan vain silloin kun akun kunto on selvästi uutta heikompi. iPhonessa akku vaihdetaan kun akun kuntoluokitus on alle 85%

Puhelimestani meni näyttö rikki, onko takuu voimassa?

Mikäli puhelimessa on fyysisiä vaurioita, katsotaan takuu aina tapauskohtaisesti. Rikkinäinen näyttö saattaa evätä takuun.

Verkkokauppa on tarkoitettu täysi-ikäisille (huoltajan suostumuksella myös alaikäisille), Euroopassa asuville henkilöille.

Maksutavat

Checkout (yleisimmät verkkopankit, luotokortit sekä osamaksu).

●Pankkimaksu: Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

●Luottokorttimaksut: Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

●Lasku- ja osamaksu : Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja Mash (ent. Euroloan). Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf

OP:n lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.

Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:

collector.fi
jousto.com
mash.com/fi

Klarnan maksutavat
Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
●Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
●Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
●Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
●Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
●Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.
Klarna-lasku, erämaksu ja suoraveloitus ovat saatavilla vain asiakkaille, joiden luottokelpoisuus on voitu vahvistaa. Siksi luovutamme tietosi Klarnalle luottotarkistusta varten tilauksen tekemisen ja oston käsittelyn yhteydessä. Voimme tarjota sinulle vain niitä maksutapoja, jotka ovat sinulle luottotarkistuksen perusteella saatavilla.
Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

 

Toimitus

  • Toimituskulut vaihtelevat tuotteen painon mukaan. Tarkat toimituskulut näkyvät kassalla.
  • Tilauksen normaali käsittelyaika on 1-2 vrk tilauksen vastaanottamisesta.
  • Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana, on siitä ilmoitettava välittömästi PhoneX:n -asiakaspalveluun, kuitenkin 5 pv kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.

 

Toimitusaika

  • Tilausten tavanomainen toimitusaika on 1-4 arkipäivää.
  • Jos jokin tuote on tilapäisesti loppu varastostamme, ilmoitamme siitä tilaajalle erikseen sähköpostilla tai tekstiviestinä.
  • Huom! Mikäli tilauksessasi on tuote joka on loppunut varastosta, viivästyy koko tilauksen toimitus eikä viivästymisestä ilmoiteta erikseen.

 

Hinnat

  • Hinnat sisältävät 24% arvonlisäveron, pois lukien kunnostetut puhelimet, joihin sovelletaan marginaaliverotusta. Tuotteissa joissa sovelletaan marginaaliverotusta, ei ole vähennettävää vero-osuutta.

 

Hinnan muutokset

  • Pidätämme oikeuden hinnan muutokseen kaupan jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen matalana (Oikeustoimilaki 32§).

 

Visuaalinen kuntoluokitus

Kuntoluokitus kertoo puhelimen näkyvistä vioista, kuten naarmuista ja kolhuista. Kaikki puhelimet ovat testattuja ja toiminnallisesti uuden veroisia.

  • Erittäin hyvä: Puhelimessa on todella vähän kulumaa tai käytön jälkiä.
  • Hyvä: Puhelimessa saattaa olla peniä näkyviä käytön jälkiä. kuten pieniä naarmuja tai erittäin pieniä kolhuja.
  • Kohtalainen: Puhelimessa on näkyviä käytön jälkiä. kuten pieniä naarmuja tai kolhuja.
  • Heikko: Puhelimessa on useita näkyviä käytön jälkiä kuten naarmuja ja kolhuja.

 

Vaihto- ja palautusoikeus

  • Kuluttajasuojalain mukaisesti kuluttajalla on etämyynnissä 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihdettavan tai palautettavan tuotteen täytyy olla avaamaton, käyttämätön ja myyntikuntoinen. Myös myyntipakkauksen ja käyttöohjeiden tulee olla myyntikuntoisia.
  • Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme aina ennen tuotteen palauttamista.
  • Tekniset tiedot tarjoaa kolmas osapuoli. Emme vastaa virheellisistä tuotetiedoista.

 

Takuuehdot

  • Kaikilla tuotteillamme on vähintään 12kk takuu, takuu ei korvaa akkujen normaalia kulumista. Tarkan takuuajan löydät tuotekuvauksesta.
  • Takuu alkaa aina ostopäivästä. Vaihdamme viallisen tuotteen pääsääntöisesti samanlaiseen tai vastaavaan tuotteeseen.
  • Tuotteen takuuaika katsotaan aina ostopäivästä. Korvaavan tuotteen takuuaika katsotaan alkaneeksi alkuperäisen tuotteen ostopäivämäärästä.
  • Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja.
  • Takuutuotteen tulee aina olla alkuperäisessä kunnossa (pois lukien normaalina pidettävä kuluminen). Puhelimien takuuhuolto katsotaan aina tapauskohtaisesti, rikkinäinen näyttö saattaa evätä takuun.
  • Täytäthän sivuiltamme löytyvän RMA lomakkeen aina ennen takuupalautusta. Saat paluuviestillä ohjeet palautusta varten. Tarkastamme tuotteen aina kerrotun vian perusteella. Palautettavan tuotteen mukaan tulee liittää yhteystiedot. Pakkaa palautettava tuote hyvin!
  • Aiheettomista takuupalautuksista perimme 25€ tarkistusmaksun. Perimme myös postin tai matkahuollon kuljetuskustannukset.
  • PhoneX ei ota mitään vastuuta varaosien virheellisestä käytöstä / asennuksesta aiheutuneista vahingoista tai tapaturmista.

Tietosuojaseloste 

Henkilötietolaki (523/1999) 10 § ja 24 § Laatimispäivä 01.08.2019

Rekisterin pitäjä

PhoneX (y-tunnus: 3011507-9 ) Pohjolankatu 20, 87100 Kajaani

Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa

Riku Hyttinen, riku.hyttinen@atk-talkkari.fi

Rekisterin nimi

PhoneX- verkkokaupan asiakasrekisteri

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, asema, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), www-sivustojen osoitteet, IP-osoite, tunnukset/profiilit sosiaalisen median palveluissa, tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tarpeelliset tiedot.

Rekisterin sisältämät tiedot

Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi, asema, yritys/organisaatio, yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), www-sivustojen osoitteet, IP-osoite, tunnukset/profiilit sosiaalisen median palveluissa, tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tarpeelliset tiedot.

Tietolähteet

Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.

Tietojen luovuttaminen

Tietoja ei luovuta eteenpäin, paitsi viranomaistoimien niin edellyttäessä. Tietoja luovutetaan yrityksen suoramarkkinointirekisteriin ja mahdollisiin muihin yrityksen henkilörekistereihin, kuitenkin aina tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja sen asettamissa rajoissa.

Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Osaa rekisterin henkilötiedoista käsitellään tietojärjestelmillä, jotka sijaitsevat Yhdysvalloissa rekisteröidyillä toimijoilla. Tällaisia henkilötietoja ovat mm. nimi, sähköpostiosoite ja rekisteröitymisajankohta palveluun.

Henkilötietojen säilytysaika

Tietoja säilytetään 48kk niiden kirjaamisesta, tai kunnes niiden säilytykselle ei ole enää laillista perustetta.

Rekisterin suojaus

Tiedot kerätään tietokantoihin, jotka ovat palomuurein, salasanoin ja muin teknisin keinoin suojattuja. Tietoihin pääsevät käsiksi vain ennalta nimetyt henkilöt. Mahdollinen manuaalinen aineisto säilytetään lukitussa tilassa, jonne on pääsy vain erikseen oikeuden saaneilla henkilöillä. Manuaalinen aineisto hävitetään DIN 66399 turvaluokka P-4 mukaisesti.

Tarkastusoikeus

HetiL 29§:n mukaan rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisterissä olevat tietonsa. Pyyntö osoitetaan kohdassa 2. olevalle taholle. Pyynnön tulee olla kirjallinen ja allekirjoitettu.

Oikeus vaatia tiedon korjaamista

HetiL 30§:n mukaan rekisteröidyllä on oikeus vaatia rekisterissä olevan itseään koskevan virheellisen tiedon korjausta tai tietojen poistoa. Pyyntö osoitetaan kohdassa 2. olevalle taholle. Pyynnön tulee olla kirjallinen ja allekirjoitettu.

Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

HetiL 30§:n mukaan rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja  muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten. Pyyntö osoitetaan kohdassa 2. olevalle taholle. Pyynnön tulee olla kirjallinen ja allekirjoitettu.

Tietoja evästeistä

Tällä sivustolla käytetään evästeitä (”cookies”) mm. sivuston käytön seuraamiseen ja kohdennetun personoidun sisällön tuottamiseen sivuston käyttäjälle. Näin palvelua voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Voit estää evästeiden käytön selaimessa, mutta silloin verkkopalvelun toiminnallisuus saattaa heikentyä ja osa palvelun toiminnallisuuksista ei välttämättä toimi ollenkaan. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimensa asetuksista. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saat selaimesi valmistajan ohjeista.

Sivustolla on käytössä Google Analytics -käyttäjäraportointi. Anonyymi kävijätilastointi perustuu selaimesi ja nettiyhteytesi välittämiin puhtaasti teknisiin tietoihin, eikä tässä tilastoinnissa saada tietoja itse kävijästä henkilönä. Demografia- ja aihepiiriraportointi kerää teknisen tilastoinnin lisäksi henkilökohtaisia kohderyhmätietoja, kuten ikä ja sukupuoli sekä aihepiiritietoja kiinnostuksen kohteista.

Raporteista selviää, kuinka moni sivuston käyttäjistä vierailee sivustolla tietyllä ajanjaksolla ja kuinka heidän käyttäytymisensä vaihtelee esimerkiksi sukupuolen mukaan. Raporttien tiedot saadaan DoubleClickin kolmannen osapuolen evästeestä. Jos eväste ei liity johonkin käyttäjään, kohderyhmätietoja ja aihepiirejä ei voida päätellä tilastoista. Sivusto käyttää kerättyjä kohderyhmä- ja aihepiiriraportoinnin tietoja aiheiden suunnittelussa, jotta voimme tarjota lukijoille heitä kiinnostavia kirjoituksia. Google Analyticsin käytön voi halutessaan estää selaimen laajennusosalla.

Mitä evästeet eli cookiet ovat?

Eväste eli cookie on tiedosto, joka tallennetaan tietokoneelle käyttäjän vieraillessa internetsivustoilla. Tiedosto sisältää pienen määrän tietoa siitä, mitä käyttäjä tekee vierailunsa aikana sivustolla. Palvelin lähettää tiedon käyttäjän toiminnasta sivustolla käyttäjän omalle selaimelle. Seuraavan kerran käyttäjän vieraillessa samalla sivustolla tieto voidaan hakea suoraan omalta koneeltasi palvelimen sijaan.

Ovatko evästeet haitallisia?

Evästeistä ei ole haittaa tietokoneelle, tiedostoille tai netin käytölle. Evästeet ovat tavallisia tekstitiedostoja. Tiedostot ovat lisäksi pienikokoisia, joten koneesi muisti ei täyty, vaikka sallitkin evästeiden tallennuksen koneellesi.

Kuinka voit hallita evästeitä?

Voit hallita ja/tai poistaa evästeitä vapaasti. Ohjeita löytyy osoitteesta aboutcookies.org.  Voit poistaa kaikki tietokoneellasi olevat evästeet, ja useimmat selaimet voi asettaa torjumaan ne kokonaan. Muista kuitenkin, että jos torjut evästeet, joudut määrittämään tietyt asetukset aina uudestaan sivustolle palatessasi. Saattaa myös olla, että et voi käyttää joitakin sivustolla olevia palveluja ja toimintoja.

Takuutilanteissa täytä oheinen lomake. Lähetämme sinulle paluuviestillä ohjeet RMA-lähetyksen pakkaukseen sekä postin palautuskoodin.

Kun olet saanut postin palautuskoodin, pakkaa tuote hyvin ja vie paketti postiin saamallasi koodilla.

Saat ilmoituksen kun tuote on saapunut ja tarkastus aloitetaan.